Rynek Infrastruktury
– Jednak przede wszystkim trzeba powiedzieć, że problem rozmów nie dotyczy GDDKiA, lecz jest zagadnieniem ogólnym, systemowym. Oczywiście, wykonawcy mają wiele zastrzeżeń do sposobu działania GDDKiA, tak na etapie przetargów jak i realizacji robót – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Jan Styliński.
Prezes PZPB zaznacza, że kluczowe są „zmiany systemowe, uchwalenie nowej ustawy Pzp, oparcie jej na odmiennej filozofii, zmiany w zakresie myślenia o efektywności i gospodarności, zracjonalizowanie kontroli, tak aby inwestycje były zarządzane poprzez racjonalność gospodarczą”.
– Problem niskiej efektywności polskiego systemu inwestowania ma bowiem charakter powszechny i absolutnie nie ogranicza się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – wyjaśnia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Jan Styliński.
Na konieczność zmian w Prawie zamówień publicznych zwraca uwagę również Rafał Bałdys, członek rady PZPB oraz członek Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury, który wyjaśnia, że branża postuluje o przebudowę całego procesu wdrażania inwestycji drogowych.– Chodzi o zmianę całego procesy inwestycyjnego, od momentu, kiedy ma być wybrany projektant, przez proces projektowania, wyboru inżyniera i wykonawcy – precyzuje Rafał Bałdys.